Pionera en pedagogies actives, en el foment de valors sostenibles i ètics o en la normalització de noves eines d’aprenentatge, durant gairebé seixanta anys l’escola GEM s’ha sabut adaptar a les necessitats educatives i socials generades per un context canviant i en constant evolució.
Durant la dècada del 2010 l’escola es va distingir per la implementació de propostes vinculades a l’educació emocional, la internacionalització, la innovació i l’emprenedoria. Arribats a la dècada del 2020, la pandèmia accelera la necessitat de revisar el model d’ensenyament-aprenentatge, la sostenibilitat econòmica del centre i l’anàlisi de l’àmbit sociodemogràfic de Mataró i la comarca del Maresme.
En aquest sentit, l’escola detecta alguns factors que la limiten i la posen en risc com la impossibilitat d’acompanyar l’alumnat de la manera més adient o la reducció, cada vegada més evident, en la presa de decisions i autonomia de l’escola concertada.
Aquests ítems posen en relleu la necessitat de replantejar un nou marc funcional per a l’escola a llarg termini. Un nou Pla Estratègic a deu anys vista que garanteixi la viabilitat i construcció d’un futur per a l’escola GEM, esdevenint sostenibles i tenint presència en la vida sociocultural de la ciutat, de la comarca i del país.